Tijdsduur berekenen… waarschijnlijk vinden jouw leerlingen deze vaardigheid nog wel moeilijker dan het klokkijken zelf. Met dit spel kun je jouw leerlingen laten oefenen / automatiseren met tijdsduur:
* 1 uur vroeger en 1 uur later.
* Een paar uur vroeger en een paar uur later (hele uren).
* Een half uur vroeger en later.
* Een paar uur vroeger en een paar uur leter (hele en halve uren).
Hieronder leg ik uit hoe het spel werkt. Onderaan vind je de variaties van dit spel.
MATERIALEN:
* spelbord.
* kaartjes.
* pionnen.
* spinner / dobbelsteen.
* Eventueel een (instructie)klokje.
HOE WERKT FLAMINGO HOP?
Iedereen begint in het vakje start. De kaartjes worden (eventueel geschud) op een afpakstapel gelegd. Iedere speler draait met de spinner of gooit met dobbelsteen en gaat het aantal ogen vooruit. Kom je op een vakje waar een bloem in afgebeeld staat, dan pak je een kaartje van de stapel. Je leest de vraag voor en noemt het antwoord of je schrijft het antwoord op je wisbordje. Is het antwoord goed, dan mag de speler het kaartje houden. Is het antwoord fout, dan wordt het kaartje onderop de stapel gelegd. Kom je op een vakje waar een handeling op staat, dan voer je deze uit. Kom je op een vakje waar een flamingo in staat, dan mag je een kaartje kiezen uit de stapel. Voor ieder goed antwoord is 1 punt te verdienen. De speler die aan het eind de meeste punten heeft verzameld, wint.
MIX & MATCH
Alle spellen hebben een design dat op elkaar lijkt. Dit zorgt ervoor dat je de kaartjes mixen naar de onderwijsbehoeften van jouw leerlingen! Je kunt dus ieder arrangement een ander aanbod aanbieden.