Ga naar de inhoud

WERKWOORDEN BINGO WINTER EDITION

Het spel bingo kennen we allemaal. Deze klassieker is er nu een nieuw jasje: met werkwoorden! Na het succes van de zomer editie van de werkwoorden bingo, heb ik daar nu ook een winter editie van gemaakt! Met dit spel oefen je het vervoegen van werkwoorden. Je leest hieronder hoe het werkt en in welke versies dit spel beschikbaar is.

MATERIALEN:
* Bingokaarten.
* Bingo kaartjes voor de leerkracht / spelleider.
* Pen / Potlood / Wisbordstift / Fiches.

VOORBEREIDING:
Print voor alle leerlingen een bingokaart. Er zijn 30 Bingokaarten beschikbaar. Ze zijn te herkennen aan de verschillende afbeeldingen links bovenaan de Bingokaart en het nummer rechts onderaan. Ze zijn ontworpen op A5 formaat. Vind je dit te groot? Kies dan bij het afdrukken voor een afdruk met 2 pagina’s op 1 pagina. Print de Bingokaartjes voor de leerkracht. Je kunt ervoor kiezen om ze te lamineren zodat je ze vaker kunt gebruiken.

BINGOKAART
BINGOKAARTJES LEERKRACHT

HOE WERKT HET?
De leerkracht pakt een kaartje en leest de vervoeging en het werkwoord voor: “de ik-vorm van fietsen”. De leerlingen zoeken vervolgens op hun Bingokaart naar “fiets”. Verder gelden alle regels die horen bij Bingo.

VERSIES
Dit spel is beschikbaar in 3 verschillende versies. In alle versies zijn zowel sterke als zwakke werkwoorden opgenomen. LET OP! De werkwoorden die gebruikt worden in de werkwoorden bingo verleden tijd & verleden tijd met voltooid deelwoord zijn hetzelfde. Alleen de vormen van de werkwoorden zijn aangepast. Klik op de afbeelding hieronder om naar het product te gaan.

GESCHIKT VOOR GROEP 6/7
GESCHIKT VOOR GROEP 7/8
GESCHIKT VOOR GROEP 7/8

Wil je later dit jaar nog een keer werkwoordenbingo spelen? Kijk dan eens bij de zomer edities:

GESCHIKT VOOR GROEP 6/7
GESCHIKT VOOR GROEP 7/8
GESCHIKT VOOR GROEP 7/8

Wil je nog meer oefenen met werkwoorden in een spelvorm? Kijk dan eens bij Pech zeg! of Draai & Koppel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *