Ga naar de inhoud

CANDY HOP GETALWAARDE: KOMMAGETALLEN

Met dit spel kun je jouw leerlingen laten oefenen / automatiseren met getalwaarde van kommagetallen met 1, 2 en 3 decimalen. Hieronder leg ik uit hoe het spel werkt. Onderaan vind je de variaties van dit spel.

MATERIALEN:

* spelbord.
* kaartjes.
* pionnen.
* spinner / dobbelsteen.

HOE WERKT CANDY HOP?
Iedereen begint in het vakje start. De kaartjes worden (eventueel geschud) op een afpakstapel gelegd. Iedere speler draait met de spinner of gooit met dobbelsteen en gaat het aantal ogen vooruit. Kom je op een vakje waar een snoepje in afgebeeld staat, dan pak je een kaartje van de stapel. Je leest de vraag voor en schrijft het antwoord op je wisbordje of op het antwoordenblad. Is het antwoord goed, dan mag de speler het kaartje houden. Is het antwoord fout, dan wordt het kaartje onderop de stapel gelegd. Kom je op een vakje waar een handeling op staat, dan voer je deze uit. Kom je op een vakje waar een kauwgombal in staat, dan mag je een kaartje kiezen uit de stapel. Voor ieder goed antwoord is 1 punt te verdienen. De speler die aan het eind de meeste punten heeft verzameld, wint.

MIX & MATCH
Je kunt variatie in de spellen aanbrengen door ze te mixen met elkaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *