MAAK VAN REKENEN EEN REKENFEESTJE!
NIEUW! Ken je dat? Je bent thuis een spelletje aan het doen met je familie en je denkt: “dit zou ik ook wel met de klas willen spelen”. Dat had ik met Hitster! Daarom kun je nu ook Hitster spelen met jouw klas! Deze sets zijn om de tafels en deeltafels van 1 t/m 10 te automatiseren. Hoe? Dat lees je hieronder! Wil je een nog beter beeld krijgen van dit spel? Check dan even mijn reel op Instagram/Facebook!
MATERIALEN:
* Hitster spel: spelbord, disco bal, wisbordjes, stift
* Kaartjes
* Speaker
* Telefoon / tablet met een QR-code scanner


HOE WERKT HET?
De leerlingen spelen dit spel een in groepje. Verdeel de stapel met kaartjes over de verschillende kleuren vakken op het spelbord. De kaartjes moeten op een afpakstapel gelegd worden met de QR-code naar boven toe. De spelers beslissen onderling wie er mag beginnen. Ook wordt er afgesproken waar voor gespeeld gaat worden: bijvoorbeeld een rijtje horizontaal. De speler draait met de disco bal om een kleur te draaien. De QR-code van dat kaartje wordt gescand en de som wordt voorgelezen. De discobal wordt ingedrukt om te uitrekentijd in te laten gaan. De spelers rekenen allemaal de som uit. Wanneer de tijd voorbij is, wordt het antwoord gecontroleerd. Dit staat op de achterkant van het kaartje. Antwoord goed? Dan kan er een hokje met die kleur afgekruist worden op de bingokaart. Heb je een bingo! Dan mag jij het liedje kiezen dat gedraaid gaat worden!
KAARTJES:
Er zitten drie type somkaartjes in:
1. 5 x 3 = ….
2. 5 x … = 15
3. … x 5 = 15
MOGELIJKHEDEN MET DE VERSCHILLENDE TYPE KAARTJES:
1. Alleen de kaartjes van type 1, 2 of 3. Deze verdeel je over de verschillende kleuren.
2. Je mixt alle kaartjes door elkaar en verdeelt deze over de verschillende kleuren.
3. Je maakt verschillende stapeltjes. Ieder stapeltje bestaat uit 1 type som. Je hebt dan bijvoorbeeld 2 stapeltjes met type 1, 2 stapeltjes met type 2 en 1 stapeltje met type 1.
Enthousiast maar nog geen Hister spel? Je scoort hem hieronder!